sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Shoppailulista for baby

 
 
Mulla on juuri menossa huilitauko ja päätin tulla tässä samalla vähän moikkailee blogin puolelle :) Oon meinaa lajitellut, pessyt ja viikkaillut koko viikonlopun vauvan vaatteita. Niitä onkin kerinnyt kertyä jo yllättävän paljon, vaikka vähän aika sit stressasin kun tuntu et mitään ei ollut vielä valmiina. Oon saanut kavereilta ja käynyt ahkerasti kirppiksillä, joista löytää todella hyväkuntosia vaatteita vastasyntyneille ja muutamia kokoja ylöspäinkin. Vauvat kasvaa niin nopeesti, et eihän vaatteita kerkiä montaa kertaa edes käyttää, joten uutena tuskin hankinkaan hirveesti mitään :) Ehkä ihan muutama jotain pientä ihanaa "tää-on-pakko-saada" töppöstä, villatakkia, hattua yms.
 
 
 
 


 
 Voisinkin tehdä listan tänne seuraavista pakollisista hankinnoista,
 ni tulee vähän selkeyttä tähän ostamiseen ja pysyn paremmin kärryillä! :)
 
 
SHOPPAILULISTA
BABYLLE
 
 
-Vauvan hygieniatarpeet
shamppoo, kosteuspyyhkeet, talkki, rasva, sinkkivoide, bebanthen, huppupyyhe
 
 
-Paljon vaippoja
 
 
-Varaksi korvikemaitoa
 
 
-Tutit
 
 
-Tuttipullot
 
 
-Tuttipidike/naru
 
 
-Navalle pumpulipuikkoja
 Pitiköhän navan putsauksessa käyttää myös puhdistusainetta?
 
 
-Puhdistusaine
 
 
-Kuumemittari + suppoja
 
 
-Vaunut 
Jotka tulee onneks mun serkulta ruotsista, mut kerkiin saamaan ne vasta joulun aikoihin.
 
 
 
 
 
SHOPPAILULISTA
ITSELLE

 
 
-Rintapumppu?!
Kaikki näyttää hankkivan pumpun, itse en oo ikinä kokeillutkaan, mut kai se on tarpeellinen?! :D
En tiedä vielä hankinko.. Ajattelin varautua korvikkeisiin niissä tilanteissa, kun/jos imetys ei ole mahdollinen. Vai onko rintapumpun tarkoitus tyhjentää maidot, silloin kun vauvalla ei ole nälkä ja maitoa tulisi enemmän kuin tarpeeksi?? Hmm, täytyy googlata.
 
 
-Imetystyyny?!
Tästäkään en ole aivan varma, mutta moni on kehunut sen kätevyyttä
 
 
-Uusia rintsikoita
 
 
-Mummupikkareita
Just niitä hirveitä jotka menee vähän mahan yli. Luulen et ne on käytännölliset silloin jos mut leikataan.
 
 
Tähän väliin pakko selittää yks juttu mummupikkareista, joka huvitti mua yks päivä ihan hirveesti. Löysin meinaa muutama viikko sitten sellaset mun kaapista! Käytin niitä Jaden leikkauksen jälkeen ja mietin et miten niitten tallessa olo on mahdollista, vaikka oon muuttanut neljä kertaa siinä välissä ja joutunut joskus karsimaan jopa puoli omaisuutta muuttaessani Jaden kanssa kahdestaan pois Övertorneåsta. Jouduin silloin hävittämään itkusilmässä ihania kenkiä ja takkeja, koska tulin Hyvinkäälle yhden autokuormallisen kanssa, mutta siltin, kaiken sen jälkeen mulla on säästynyt ne hirveät mummusloggit vielä tähänkin päivään!! Haha, en kestä :D 
 
 
-Lämmin aamutakki
Meillä on niin kylmä asunto talvisin, et tää tulee varmasti yöheräämisten aikaan todella tarpeen
 
 
-Bodyshopista yks mun lemppari, sellanen ihanan tuoksuinen bodybutter.
Kuiva iho kaipaa piristystä
 
 
-Suklaata, lakuja ja karkkia varastoon
Vähän huikopalaa imetyksen lomassa
 
 
-Vaunuilusaappaat
Lämpimät, vettä pitävät, ei liukkaat ja mielellään hienot ja kiilakorolliset. Täytyy olla tietenki korkoa, koska inhoon matalia ja täytyyhän mun nähdä jotain vaununki takaa..
 
 
 
Huomaatteko et oon vähän puolustuskannalla oman ostoslistan kanssa?! :D Varmaan jäänyt joku pinttynyt tapa, koska joskus sillon kun olen sattunut seurustelemaan, mulla on ollut aina hirvee tarve perustella tai potkia kotiin tullessa vaivihkaan jaloilla mun ostoksia piiloon :'D
 
No mut, siinähän ne tarpeellisimmat taisikin olla.
Meinasin jo vähän innostua ton oman ostoslistan tekemisessä, mut osasin lopettaa ennen ku kerkis lähtee taas ihan käsistä :D  Kuviksi laitoin hoitopöytä nurkkausta, pyykkitelineen päällä olevia vaatteita, joita olin viikkailemassa kokojärjestykseen (joista joka ikinen vaate on nyt lentänyt sotkukasaksi lattialle, koska Jade oli tällä välin vahingossa kaatanut pyykkitelineen..huoh) ja uuden laukun, jonka ostin sairaalakassiksi (sekä hoitolaukuksi) johon meinaan pakata vauvalle valmiiksi kotiintulovaatteet (ylin kuva) ja itselle sairaalakamppeet :)



 
 
 
 
 
 
 

  .lla cami
 
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti